Handels­betingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Briscoe
Organisationsform: Enkeltmandsfirma
CVR-nr.: 38538446

Adresse: Grønlandsgade 31, 1. sal; 5000 Odense C
E-mailadresse: kontakt@briscoe.dk
Telefonnummer: 26133497

Etableringsår: 2017

Betaling

Hos Briscoe.dk kan du betale med Visa, Mastercard og MobilePay.

Levering

Briscoe leverer kun til Danmark. Levering foregår med enten GLS eller PostNord. Du kan vælge levering til en postbutik eller GLS PakkeShop eller at få leveret direkte til en privatadresse.

Der vil blive lagt en leveringspris oven i prisen for dine varer, der afhænger af hvilken leveringsform du vælger.

Du kan vælge følgende leveringsformer og priser:

  • GLS – Omdeling til privat: 57,00DKK.
  • GLS – PakkeShop: 38,00DKK.
  • PostNord – Omdeling til privat: 62,00DKK.
  • PostNord – Posthus/Pakkeboks: 42,00DKK.
  • PostNord – Alm. brev:
    Ordrer på max. 70g: 20,00DKK.
    Ordrer på max. 210g: 40.00DKK.
    (“PostNord – Alm. brev” dukker kun op som en valgmulighed under tjek ud, når din ordre lever op til de angivne betingelser for vægt.)

Bestillinger bliver normalt afsendt inden for en hverdag.

Returnering og returret

Du kan returnere varer købt hos Briscoe i 100 dage fra modtagelsen.

I forbindelse med returneringer tilbyder Briscoe desuden, uden ekstra omkostninger, at sende dig en pakkelabel til GLS eller PostNord via email.

Sådan gør du

Hvis du ønsker at returnere en eller flere varer købt hos Briscoe, skal du skrive til kontakt@briscoe.dk og oplyse:

  1. Ordrenummer
  2. Hvilke varer det drejer sig om
  3. Om du fortrækker at bruge GLS eller PostNord

Briscoe emailer dig derefter en returlabel, som du skal printe ud og sætte på pakken inden den afleveres i en GLS Pakkeshop eller Postbutik.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter returretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (se nedenfor ang. delvise returneringer), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Hvis du vælger at returnere en ordre delvist (dvs. at returnere nogle varer og beholde andre), tilbagebetales en del af leveringsomkostningerne, svarende til de returnerede varers andel af hele ordren.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på briscoe.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Briscoe og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Briscoe har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på briscoe.dk er direktør Morten Tofte.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til briscoe.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Briscoe har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Briscoe via e-mail kontakt@briscoe.dk .

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Briscoe på email-adressen kontakt@briscoe.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her  http://ec.europa.eu/odr.